rock me in

igår fyllde åter en gumma år. min farmor... som jag inte har någon kontakt med alls. kom ihåg när hon skickade stickade strumpor varje jul. nu får vi knappt julkort. jag vet inte vems "fel" det är, men jag tycker det är lite tråkigt. hon bor ju ändå i mjölby..
det var när jag var ca 8,10 år som vi slutade träffas. sen började jag jobba natt på slomarp äldreboende förra sommaren. hon bodde där en stund för hon hade fått en stroke. när vi hade rond på natten brukade jag gå in hos henne och kolla på när hon sov. hon var sig lik. jättelik pappa.
eftersom min kusin också jobbade där så fixade hon så jag fick träffa farmor sen när hon hade kommit hem till sin lägenhet. jag visade bilder på familjen och hon minns väl simon som 5 år, nu är han 18!
jaa, tiden rullar på... det gäller att ta vara på vad man har! jag är rätt dålig på det :( jag har ju ändå bara en farmor!
grattis på födelsedagen iaf.. det var de jag ville säga.

igår fick alexandra och jag för oss att gå ut. jag va rätt seg och kände mig ful men man måste ju se vilket utbud som finns ;) A hade bestämt ett ställe vi va tvugna att gå till. O´conell´s vid gamla stan.
när vi kom fram:
A - här är det.
jag - HAHA, va? ska vi in där?
det va en irish pub och där inne satt gubbar i 70 års ålderns och spela gitarr & fiol.
vi gick till ett annat ställe och drack några glas. det var trevligt :) och påväg hem var alexandra lite dålig, haha.
en taxi hem och en milky way, fick t.o.m 2 ! mums. Sen sängen och zleeeeeepa
Idag skulle vi till uppsala och ikea, men får se om alex äns har vaknat. haha.
igår.
A - när ska vi åka imorgon?
jag - kl 10?
A - halv 2 sa du?
haha. jaa, verkar som de blir den tiden..

och nu ringde mamsen och prata. och de hälsa från dagiset i normlösa.
haha seriöst, jag saknar det stället. dock har jag aldrig mött uppkäftigare ungar än de som går på fritidset där. när jag var i deras ålder (HAHA, låter som morfar) så skulle jag aldrig få för mig att äns tänka tanken på att säga så som de säger..
de är seriöst världens mest respektlösa ungar.. men endå saknar jag mitt älskade (?!) lilla normlösa.
(räcker med att va där en dag så hatar jag det istället) haha...

kärlek till er på alla hjärtans dag....
jag ska "fira" antingen med alexandra och film o flöt eller tacos med Lowa.
Eller först ska jag på middag en våning upp med familjen. Mysmiddag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0