7. min bästa vän

alla mina vänner är mina bästa vänner.
för med en bästa vän ska man kunna snacka allvar, sen 5 sek paus så kan det bli världens serioustalk, utan konstigheter.

mina bästa vänner:

Malin och jag träffades på barntimmarna, vi var väl 3 eller 4 år gammal. Hon var verkligen min bästa vän och det är hon fortfarande. Fast vi bara ses på nån promenad nån gång per år nu förtiden.. Vi sprang över gärderna när vi skulle leka. Vi gjorde alltid massa milkshakes, gick upp på natten och åt 100 flourtabletter i smyg och allt möjligt.
Anna och jag träffades första dagen i högstadiet. Jag kände inte en kotte. Men där fanns världens bästa Anna. Skulle aldrig klara en dag utan dig. Vad hade jag varit nu om jag inte lärde känna dig? Nu har du varit mamma till Thea i 3 månader och jag vet, utan tvekan, att du är världens bästa mamma! vi ses med bara nån gång under året som innehåller flera timmars snick snack.
Lisen träffade jag i gymnasiet och det finns ingen mer underbar människa. Det roligaste är alla små detaljer. Kan lixom sitta och garva i timmar för jag kommer på ett sms som hon skickat, kanske i stil med "hej jag har inte rakat mig under armarna", sånt som inte låter roligt. Som bara vi fattar. Eller "är du redan framme? det luktar gris över hela ryttarhagen"... spelar ingen roll vad det är, roligast i världen. bäst i världen...
Johanna & jag gick i samma klass i högstadiet men det var när vi slutat 9an som vi började umgås.
skratt, gråt, allvar, eller om ingenting. vad det än är finns hon där!

+ alla andra, tack för ni finns. underbara ni.

och så min syster, ewa.
min andra halva. soulsisters

ett tips. dekorera inte er adventsljusstake med polkagrisar. de kan ta slut. ganska snabbt....

Kommentarer
Postat av: lisen

hahaha, ja alla galna sms alltså:) älskar dig min underbara vän <3

2010-11-28 @ 10:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0