1.presentera mig själv.

jag heter ida eleonora holmberg. jag föddes sommaren 1988. har bott ute på landet i hela mitt liv tills jag flyttade hemifrån maj 2008. då flyttade jag till linköping där jag infinner mig än idag.
som liten var jag världens mest blygaste person. på de flesta kort gömmer jag mig bakom mammas ben eller har huvudet på sne.
mina intressen var hästar och jag red i ca 8 år. hade också massa kaniner o katter. mitt drömyrke var kock. älskade att hacka gurkor till minitärningar och att leka med kaffeslump var otroligt givande haha.

mamma sa att jag var hennes ängel som blev en djävul. det var nog när jag kom upp i 13årsåldern tror jag.
då svimmade jag lite titt som tätt också. på min 9årsdag svimmade jag in i stenvägg och fick sy, vi var på eskilstuna djurpark med fritids. jätterolig dag! haha

en gång svimmade jag hos min kompis på toaletten, hon påpekade att jag tog lång tid på mig därinne sen trodde hon inte på mig när jag sa att jag svimmat, haha (igen)

en gång var jag cool och hängde på fritidsgården. stog ute med ett gäng då jag helt plötsligt svimmar in i dörren. vet inte vem jag ville imponera på.

en gång svimmade jag när jag hade varit hos tandläkaren. var ju där jätteofta så det kan inte ha varit för jag var rädd. och jag var ju färdig också.

sen svimmade jag en gång när vi hade repetition och skulle just gå luciatåg. jag fick titta på istället. det sa DUNK DUNK DUNK. (slog i bord, stol & golv)

och så vidare...

iallafall. ängel till djävul var vi på... men det var nog när jag började högstadiet. jag tror inte jag var en djävul. jag tror jag inte orkade prata bara...så jag var nog ganska tråkig. eller gnällig... vid den tiden var jag VÄLDIGT trött på att bo på landet också. och mamma skjutsade mig ju ALDRIG (fast det var de ända hon gjorde).
sen började man väl spela cool också, röka, dricka, hångla. haha... herregud vad man kan garva åt sig själv ibland. var det där JAG lixom? fast jag stack nog inte ut så mycket. jag bara hängde på lixom :P

sen var det gymnasiet och det var en bra tid. bortsett att jag hade ont i magen var & varannan dag.
men den va rolig. klassen va som en familj. man kunde va den man va. hänga lite slappt sådär haha.
och så träffade jag ju Lisen också! <3 jag kommer nog alltid minnas 2007 som ett av de åren jag var med om mest...
allt från bra till dåliga saker. mest bra tror jag.
studenten.
resor.
kärlek
vänner
fest.
skratt
bil hit, och bil dit.

och nu? vart är jag nu i livet?
ska livet se ut såhär? jag tror jag är i en grå period.
vill jag äns plugga? till lärare? kan man inte bara bli ett yrke typ imorgon?

kort om mig själv: glad (oftast?), väldigt enkelt person. är aldrig sån som drar upp konflikter och grejer. är den tysta i sånna lägen. orkar lixom inte disktuera. jag vill bara prata om saker som får mig att må bra. ledsen och sur kan jag va i min ensamhet. sen VILL jag så mycket mer än jag gör.
jag vill rida... jag vill jobba med något som jag trivs med. jag vill vara EKONOMISKT OBEROENDE. jag behöver inte va rik. men det sista jag vill vara är F A T T I G. (tro mig, det är man som student) B L Ä !

puss& hej då.

Ida som glad tjej.
Ida dryg?
Ida normal (?)

Kommentarer
Postat av: lisen

åh sötnos:) jag träffade dig och det är jag super glad för sötaste ida<3

2010-11-18 @ 19:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0